Thursday, September 23, 2010

Day 47: Pain & communication

I didn’t feel that bad yesterday after the personal training. Today I can barely move. Every muscle of my body hurts. I must have done something right. The advices to get rid of the soreness are: drink a lot of water and eat bananas. Pain is like Christmas it always comes back, so you have to be able to find a way to deal with it.


When we are in pain we don’t listen to advices. We just want to get rid of the pain: NOW. That’s how I feel. When we are in pain it is really easy to use self sabotage. Sabotage ourselves is really common, we sometimes didn’t even realize when we do it to ourselves and sometimes to someone else.

Today I supposed to go to a makeup class of a communication course I took months ago. I self sabotage me and I went to the gym instead. I took this class back in March with one of my co-workers.

This class helped me to embrace my speaking & communication skills and maybe to be more prudent in the way I tell things. I went to be the shyest girl at elementary school, to be in speaking contests in junior high school, to do nothing in high school, to be leader of student organizations in university and to be youngest hyperactive girl during my master’s degree.

When I read the synopsis of the class I was not sure of taking it, because I thought I knew everything. I was a conceited, you never finish learning, and for sure I kept a lot from this course. I enhance my vision, self-confidence, people & communication skills; I learned how to reduce my stress. All of this you learn when you are in school, but it is common to forget, is not until you are in a work environment when you can use all this theory, but you barely remember, and it is then when you’d wish to have paid more attention in school.

But it is never too late; there is always room for learning and to go back to school. My best example is my parents. They graduated from their PhD in management education in 2008. They have shown me that it doesn’t matter how old we are we can always learn and improve. They are for sure the best teachers I ever have.

Today’s advice is to keep studying. Don’t lose that habit of reading and learning. Don’t close yourself of new opportunities for studies. Mix it with work, do it in your free time. If you can, try to do a presence class, you can learn so much more from your classmates too. Online classes are good too, only if you have the discipline to do it.

Today’s results:

35 minutes in the elliptical.






Día 47: Dolor & Comunicación.

No me sentí tan mal ayer después de mi entrenamiento. Hoy apenas me puedo mover. Me duele cada musculo de mi cuerpo. Debí de haber hecho algo bien. Los consejos para eliminar este dolor es tomar mucha agua y comer plátanos. El dolor es como la navidad, siempre regresa, es por eso que debemos de saber de qué manera podemos lidiar con él.

Cuando nos duele algo, no escuchamos consejos. Simplemente queremos deshacernos del dolor: ¡YA! Es así como me siento ahorita. Cuando nos duele algo es muy fácil utilizar el auto sabotaje. Sabotearnos a nosotros mismos es muy común, algunas veces si quiera nos damos cuenta de que lo estamos haciendo, y algunas veces hasta se lo hacemos a alguien más.

Hoy supuestamente iba a ir a una clase de recuperación de mi clase de comunicación que tome hace meses. Me sabotee a mi misma y mejor me fui al gimnasio. Tomé esta clase en marzo con uno de mis compañeros de trabajo.

Esta clase me ayudo a mejor mis habilidades para hablar y comunicarme y tal vez en ser un poco más prudente en la forma en la que digo las cosas. Fui de ser la niña más tímida en la primeria, a ser participante de concursos de oratoria y declamación en la secundaria, a no hacer nada relevante en la preparatoria , a ser líder de los grupos estudiantiles en la universidad y a ser una de las estudiantes más jóvenes e hiperactiva durante mi maestría.

Cuando leí la sinopsis de la clase no estaba segura de tomarla, porque pensé que ya sabía todo. Fue muy engreída, uno nunca termina de aprender y aprendí mucho de este curso. Mejore mi visión, confianza en mí misma, habilidades de comunicación y con la gente, aprendí a cómo reducir mi estrés. Todo esto lo aprendemos en algún momento en la escuela, pero se nos olvida, no es hasta que uno está trabajando cuando realmente utiliza todas estas cosas, pero apenas y nos acordamos, es cuando deseas de haber puesto más atención en la escuela.

Pero nunca es demasiado tarde, siempre hay campo para aprender y de regresar a la escuela. Mi mejor ejemplo son mis padres. Ellos se graduaron de su doctorado en administración educativa en el 2008. Ellos me han enseñado que no importa la edad siempre se puede aprender y mejorar. Ellos han sido los mejores maestros que he tenido en mi vida.

El consejo del día de hoy es de seguir estudiando. No pierdas ese hábito de leer y de aprender. No te cierres a nuevas oportunidades para el estudio. Mézclalo con tu trabajo, hazlo en tu tiempo libre. Si puedes, toma clases presenciales, puedes aprender mucho más de tus compañeros. Las clases por internet son buenas también, pero es solo si tienes la disciplina para ello.

Los resultados del día de hoy:

35 minutos en la elíptica.

Ofe

No comments:

Post a Comment